MY HEALTHY TIPS

15.5.14

Kdo mě sleduje pravidelně, tak nejspíš ví, že jsem zastánce zdravého životního stylu se vším, co k tomu patří. Občas mi píšete komentáře nebo maily právě na tohle téma, proto bych vám v tomto článku chtěla dát několik zásadních tipů, které já osobně dodržuji. Určitě mám v plánu na tohle téma udělat článků víc, pokaždé jednu určitou oblast do detailů, tak mi dejte vědět, co by vás nejvíce zajímalo. A teď už k samotnému článku.

Pitný režim je základ! Myslím, že není nic důležitějšího, než pít dostatečné množství vody. Já sama jsem s tím tak trochu bojovala, bývaly doby, kdy jsem vypila klidně jen jednu skleničku denně, což opravdu není nic dobrého. Myslím, že se to dá bez problému naučit, jen to chce vytrvat a dnes si nedokážu představit, že bych pila tak málo. Velký příklad si beru z mojí maminky, která pije opravdu hodně a díky tomu má neuvěřitelně hebkou kůži a pleť bez vrásek. Samozřejmě je důležité, co do pitného režimu zařadíte, přeslazené nápoje rozhodně nebudou ideální. Denně se snažím vypít 3 litry čisté vody, občas přidám zelený čaj či čerstvé ovocné nebo zeleninové šťávy. Moc ráda mám i vodu s citronem, kterou piji od malička, všimla jsem si, že teď je to velký "boom" a všude se o tom píše - výborná je ráno na lačno,  podporuje trávení a posiluje imunitu. Když se mi stane, že za den nevypiji alespoň 2 litry, projeví se to jak na pleti, tak celkově na tom, jak se cítím.



Zdravá strava! Opravdu platí, že jak vypadáme uvnitř, tak vypadáme navenek. Pokud skladba našeho jídelníčku zahrnuje jen hamburgery, čokoládu a sladké nápoje, nemůžeme se potom divit, že pleť, vlasy, nehty, ale i celkové zdraví nemusí být podle našich představ. To nejlepší, co tělu můžeme dát, jsou přírodní potraviny. Ovoce a zelenina by měly tvořit velkou část jídelníčku.

Dostatek spánku! To nikdy nebyl můj problém :D Denně spím obvykle 7-8 hodin, většinou se po celém dni do postele těším, takže nejsem úplně noční pták. Myslím, že ani nemusím zdůrazňovat důležitost spánku. Každému samozřejmě vyhovuje něco jiného, někomu stačí i 4 hodiny, ale rozhodně je to něco, co by se nemělo podceňovat!

Cvičení! Každý by si měl najít něco svého, sport, který ho bude bavit. V dnešní době většinu času trávíme vsedě, proto je důležité tělo rozhýbat. Mě klasické sporty nikdy nebavily, cvičení doma na mě taky neplatilo, takže chodím do posilovny a jsem moc spokojená. 



Me-time! Nikdy bychom neměli zanedbávat relaxaci a své zájmy. Nezapomínejte na to, co děláte rádi a věnujte dostatek času sami sobě. Mějte se rádi a myslete pozitivně.

xoxo, M♥

15 comments:

  1. Super zhrnutie, presne tak by to malo vyzerať! Ja s pitím vody strašne bojujem, ale už je to o niečo lepšie ako niekedy, kedy to ostalo pri maximálne jednom pohári za deň. Pitný režim a zdravá strava sú základom, zdravého tela aj duše, a samozrejme dostatok spánku. Ja som bez 8 hodín v posteli absolútne nepoužiteľná ... A bez jedla tiež, hoci nič ma nezasýti tak ako poriadny kus mäsa, vyvážim to vždy chutným čerstvým šalátikom :)
    Missy z LIPSTICKS JUNGLE
    GIVEAWAY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vážně jde jen o zvyk, ze začátku je potřeba se do pití nutit, ale pak si na to zvykneš a budeš pít automaticky :) Já maso nejím, naštěstí jsem zvyklá na lehká jídla, takže i samotný salátek mě zasytí dokonale :)

      Delete
  2. Skvělé typy , snažím se je dodržovat, ale nehorší je umě dodržování pitného režimu, s tím je to u mě špatné :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myslím, že s tím má problém většina lidí, přitom když se člověk fakt donutí, vidí neuvěřitelné změny :)

      Delete
  3. Já piju právě hrozně málo a vím že se to na mé pleti projevuje, trpím totiž hodně na akné :( .. denně vypiji právě třeba jen dvě sklenky, někdy i jednu jak píšeš, taky mě často bolí hlava a necítím se úplě dobře. Určitě si nějaké tipy vezmu k srdci :) moc pěkný článek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak to by bylo opravdu dobré s tím začít něco dělat, než abys za čas měla nějaké zdravotní problémy. Mně například pomáhá hlídat si dvě velké flašky za den, prostě vím, že tohle množství musím vypít a vždycky se donutím. Pití s sebou nosím všude. Věř mi, že když budeš tělu dávat hodně vody, tvoje pleť se neuvěřitelně změní :) Navíc se budeš cítil mnohem líp, pro zdraví je to vážně důležité!

      Delete
  4. Máš naprostou pravdu!! Já bych měla určitě zlepšit ten pitný režim! Ve školních dnech mi to nedělá problém..jak se třeba ve škole nudím, tak pořád piju:D Navíc tu lahev s vodou mám neustále na očích na lavici, takže piju pořád. Když jsem nějaký den ale jen doma, nebo naopak pobíhám všude možně, tak mám s pitím docela problém:/ Na pleti se mi to projevuje asi nejvíc! Ale už si myslím, že se zlepšuju:)) Někdy mě ale štve, že ty lidi, kteří jedí jídlo z fastfoodů a nic zdravého, tak mají kolikrát mnohem lepší pleť a vlasy než já:/ To je někdy k naštvání:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak to mám stejně, ve všední dny mi to nikdy nedělá problém, víkendy jsou trošku horší :)) Lidé, kteří žijí nezdravě a mají hezkou pleť - dřív jsem jim záviděla, ale teď jsem ráda, že moje tělo reaguje a dává mi najevo, že fastfoody a podobně v sobě mít nechce, protože jinak bych se třeba nepřinutila jíst zdravě a věř mi, že dřív nebo později se to i těmhle "šťastlivcům" na zdraví projeví :)

      Delete
  5. Naprosto souhlasím se všemi body :) A ta poslední fotka je boží! :)

    ReplyDelete
  6. Já bych hrozně ráda spala klidně 10 hodin, ale jsem hyperaktivní :( takže většinou nemůžu usnout:D

    ReplyDelete
  7. Tak se spánkem taky nemám problém, i když noci (třeba teď :D) nemůžu usnout, ale ráno jsem zas schopná vstávat až v obědu. To už vlastně neni ráno :D ale s pitím to nezvládám vůbec. 3 litry vypiju dohromady možná za týden. Prostě piju, jen když mám žízeň, takže se třeba celý den zapomenu napít. Ale pleť mám dobrou :)
    DAwardrobes

    ReplyDelete
  8. Článek se ti moc povedl! Je úžasně inspirativní! :)

    ReplyDelete
  9. Sure looks like this routine is working well for you. You look fabulous!! :) Have a great weekend!!

    ReplyDelete
  10. Super napísaný článok aj pekné fotky.
    S pitným režimom bojujem, ale tak hádam raz príde taká automatika, že ani nebudem vedieť ako a tie dva litre denne dám.
    Zeleninu nemám rada, ale snažím sa ju pripravovať tak, aby mi chutila. Ale niektoré druhy zeleniny nemám rada a pochybujem, že sa ich niekedy naučím mať rada, lebo som to skúšala viackrát, ale nechutia mi, ale nejakú zeleninu som sa naučila jesť. Stačí si nájsť to správne krájanie a ide to :)
    K cvičeniu sa stále dokopávam, vždy začnem, ale aj skončím. :/
    Relaxovať sa tiež učím a je to veeeeeeľmi príjemne. Vypnúť a venovať sa len sebe a starostlivosti o seba :)

    ReplyDelete